Actie tegen mediaterreur en nepreviews
Leven en bedrijf van gezin volledig verwoest door leugens in een consumenten
programma!
Ik Marian Oort, ben deze actie gestart voor een cliënt van mij van wie het leven in 2015 volledig is verwoest. Hij was het onderwerp in een compleet in scène gezette uitzending waar hij het onderwerp was.
Hij beschikt over o.a. de volgende bewijzen:
- Keiharde leugens in en door een consumentenprogramma.
- Het ontbreken van wederhoor.
- Manipulatie.
- Knip en plak werk.
- Heimelijke opnamen.
Veel bedrijven, vooral de horeca, hebben veel last van nep reviews, anonieme reviews, consumentenprogramma’s en ga zo maar door.
Wij
Mensen die tegen nepnieuws, mediaterreur en onrecht zijn,
constateren dat:
- Google alleen al vorig jaar 140 miljoen nep-reviews heeft verwijderd.
- Ongeveer 40% van alle reviews vals zijn.
- Bij consumentenprogramma's kijkcijfers belangrijker zijn dan de waarheid.
en willen met deze petitie bereiken dat:
- Beheerders pas berichten mogen plaatsen wanneer de schrijver(ster) bekend is bij de beheerder en dat die persoon ook bekend gemaakt wordt bij degene waarover geschreven wordt.
- Influencers zonder ervaring met het product verbieden om over dat product te schrijven.
- Beledigende of dreigende teksten verbieden.
- Consumentenuitzendingen op TV eerst gescreend worden op hoor/ wederhoor en of ze aan alle regels voldoen voor ze mogen uitzenden, bijvoorbeeld door een speciaal aangestelde commissie.
Anonieme reviews:
Hoe controleer je dat en verdedig je jezelf er tegen? Het kan veel schade berokkenen voor bedrijven en consumenten die reviews graag raadplegen om tot een beslissing te komen over een product, helaas komen ze vaak bedrogen uit.
Gekochte reviews:
Er zijn bedrijven die reviews inkopen die alleen maar positieve reviews schrijven zonder ervaring met de producten.
Influencers:
Dat zijn ook mensen die tegen betaling positieve reviews schrijven zonder enige ervaring met het product. Hun naam komt wel onder de review te staan. Des te meer volgers ze hebben des te meer mag je betalen. Als de Nederlander een bekende naam ziet staan dan zal het product wel goed zijn!?
Consumentenprogramma’s
Dit zijn programma’s die in werkelijkheid amusementsprogramma’s zijn zonder enige journalistieke waarde. De persoon waar ze de pijlen op hebben gericht krijgt wederhoor. Maar dat wordt vooraf opgenomen en in de studio gemonteerd. Denkt u dat het een montage wordt in hun eigen nadeel?
Eigen ervaring Consumentenprogramma’s
In 2015 werd mijn cliënt telefonisch benaderd door een consumentenprogramma dat het opnam voor één klaagster. Zij waren voornemens om bij hem privé langs te komen voor een interview. Het interview verliep erg vriendelijk maar de uitzending was schandalig.
Hier een paar punten uit de uitzending die al genoeg zijn om een bedrijf te slopen.
- In beeld tijdens de uitzending ziet u iemand aangifte tegen hem doen op de computer wegens oplichting. Hoe kan dat als hij met een verklaring van de politie kan bewijzen dat er niemand tegen hem een aangifte had gedaan?
- In de uitzending werd er gezegd dat hij niet bij het door hem geadverteerde keurmerk ingeschreven stond. Dat klopt dat was op de datum wanneer de programmamaker ernaar informeerde. Hij had zich uit laten uitschrijven sowieso omdat hij de voordelen voor zijn klanten te mager vond. Wat het nog erger maakt is dat op het moment de klaagster haar bestelling deed hij wel lid was van het keurmerk. En het ging alleen over haar. Hij heeft daar nog de in- en uitschrijving van op datum. Een keurmerk heeft hij nooit onrechtmatig gebruikt.
- In de uitzending tonen ze zelfs zijn producten die liggen opgeslagen bij zijn leverancier. Die producten (matrassen) lagen er schots en scheef bij, waren vuil en zelfs met gaten erin. Daar ging het hem om. Hij wilde geen vuile matrassen laten leveren bij zijn klanten. Maar hij bedankt de programmamakers voor het aanleveren van zijn bewijs.
Wat de kijker dus ziet is een oplichter die een vals keurmerk gebruikte. Allebei bewezen niet waar! Helaas worden dit soort programma’s beschermd door de wetgeving.
Binnekort openen wij een site waarop alle bewijzen staan hoe hij in 2015 kapot is gemaakt, zowel prive als zijn bedrijf en waarvan hij nu nog steeds last heeft.
Wilt u daar t.z.t. informatie over ontvangen? Stuur dan een email met uw naam en uw telefoonnummer. naar info@mediaterreur.nl
Hij heeft de steun van o.a. de politie, de ABN, een lector ethisch journalist waarvan de verklaringen ook op de site komen te staan. Inclusief het door hemzelf opgenomen interview. De beelden van de matrassen enz.
Helpt u ook om hem te steunen?
Met vriendelijke groet,
Marian Oort
Wij hopen op uw steun!
Teken Deze Petitie!
Marian Oort
Iedereen die tegen onrecht, nepniews en mediaterreur is.
2025-09-01